Met deze strategie voorkom je een snotneus (en al die andere ellende)

15 November, 2017

..En, bedankt. Denk je. Je collega heeft zojuist een gigantische niesbui over je lunch gestort. Tot zover je avocado toast. Jij kan nu echt geen griep gebruiken. Hier nog een paar effectieve strategieën om je weerstand (en lunch) te beschermen:    

Zet je koptelefoon op en zet Mozart (of Rihanna) op

Luisteren naar muziek die je kippenvel bezorgt is goed voor je immuunsysteem. Alle reden om even helemaal los te gaan, een karaoke-uurtje op te zetten en je longen leeg te zingen. En wat beter dan dat gelijk te combineren met een toffe hiphop/dancehall/house dansklas met heerlijke tunes? Als we de wetenschap mogen geloven werkt het echt.

Eet en drink wat je oma je aanraadt

Alle wetenschappers zijn het erover eens: water drinken geeft je immuunsysteem een oppepper. Drink genoeg om schuurpapierlippen te voorkomen. Verkoudheid houdt vaak verband met een ontsteking. Je mama’s soep met veel groenten kan mild ontstekingsremmend werken, net als gember, kurkuma, groene thee, rode bietjes, miso, knoflook, kokosolie en nog veel meer. Bij veel gyms wordt vers gekookt, dus waarom blijf je niet even hangen voor een healthy post-workout maaltijd?

Ga helemaal stuk  

Net zoals emoties zoals boosheid en verdriet je gezondheid kunnen verslechteren, doet humor juist het tegenovergestelde. Lig je helemaal in een scheur, dan maak je automatisch meer infectie-dodende cellen aan. Lachen stimuleert ook de bloedcirculatie en spijsvertering, het verlaagt de bloeddruk en helpt bij gespannen spieren. Zeker weten dat je moet lachen? Ga samen naar een twerkles en je zit gebakken.

Beweeg (maar doe niet te gek)

Regelmatig bewegen is de smeer die je afweermechanisme nodig heeft. Je cardiovasculaire systeem gaat erop vooruit, je voelt je minder gestrest en je kan gelijk even stoom afblazen. Ook waar: te veel trainen vergroot juist de kans dat je een virus te pakken krijgt.    

Relax baby

Maak je niet te druk. Mediteren kan de kans op griepjes en andere infecties drastisch verlagen. Ook yoga en chanten kunnen voorkomen dat je stresshormonen stijgen (geen idee wat de teacher zingt? Gewoon lekker mee blèren). In dat kader: blok ook even je agenda en zoek een spa op.

Lach, sport en chill in:

Amsterdam

Whole Body Cyro bij N-Ice

Candle Light Flow bij Hot Flow Yoga Jordaan

Hot Yin Yoga en Spa bij Spa Zuiver

Ice Skating bij Jaap Eden Ijsbaan

Rotterdam

Fitness en Wellness bij Wellness Club Rotterdam

Baantjes trekken bij Van Maanenbad

Ouderwets Gymnen bij ApenkooiGym Rotterdam

Padel bij Padelclub Victoria

Den Haag

Spa dag bij Kurhaus Spa

Schaatsen bij de Uithof

Yin Yoga bij Balanz Veenkade

Utrecht

Ouderwets Gymmen bij ApenkooiGym Utrecht

Bootcamp bij Buitengewoon Fit

Healing Hatha bij Yoga Moves Oost

Bikram Yoga bij Bikram Yoga Utrecht

Deel dit via: